سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیشب توی اخبار 30/20 شنیدم که رئیس محترم مجلس شورای اسلامی با دولتی شدن مساجد مخالفت کردند و فرمودند به جای این که مسجد دولتی شود ، دولت باید مسجدی بشود !!!!!!!
شاید باور نکنید اگر بگویم ، حدود یک ربع، متحیرانه به این خبر فکر می کردم ، چه معنی می توانست داشته باشد ؟ مسجد دولتی یعنی چه ؟ چه کسی این پیشنهاد را داده که مساجد باید دولتی باشند، که رئیس مجلس با دولتی شدن آن مخالفت کردند ؟ یعنی اگربا دولتی شدن مساجد موافقت می شد به مساجد مالیات و عوارض و... تعلق می گرفت ؟؟؟!!!!
شاید هم ابتدا دولتی می شدند و بعد در طرح های دراز مدت اقدام به فروش و واگذاری آن ها به بخش های خصوصی می شد و این خود، گامی بود در جهت حفظ استقلال کشور !!!!!
مسجد محل عبادت و خلوت کردن افراد با خدای خویش است ، عبادت یک مسئله ی کاملا شخصی است و اشخاص برای راز و نیاز و خلوت با خدای خود به یک حریم امن و یک جایگاه مطمئن نیاز دارند جایی که فضای روحانی لازم را برایشان تامین کند ، البته این فضا با توجه به موقعیت روحی افراد می تواند  همه جا فراهم شود ولی وجود یک مکان مقدس و خاص ، برای سخن گفتن با خدا خالی از لطف نیست . مسجد باید جایگاه بی پناهان و در ماندگان باشد، اولین و آخرین ماوا برای همه ، جایی که کارهای خدایی در آن انجام شود.
فکر کن ؛ خانه ی خدا دولتی شود !!! خدا را شکر که موافقت نشد.
خب حالابه این فکر کنیم که دولت چه جوری باید مسجدی شود؟  
عده ای جمع شدند تا به اداره ی مملکت بپردازند و به نحو خدا پسندانه ای به خلق خدا خدمت کنند.
 دولت باید مسجدی شود ، در خوش بینانه ترین حالت یعنی این که : باید خدایی فکر کنند و خدایی عمل کنند ، اما نمی شود تصور کرد که همه ی کسانی که به مسجد میروند خدایی فکر می کنند و خدایی عمل می کنند.
 آیا همه با نیت و طینت پاک، پا در مسجد می گذارند ؟ کم نیستند افرادی که از سر ریا و تظاهر ؛ تزویر و فریب ، نیرنگ بازی و دغل بازی ، به مسجد می روند و با دادن انواع خرج ها و برگزاری مراسم های گوناگون سعی در سرپوش گذاشتن روی گناهان خود و فریب دیگران دارند .
اگر موقع نماز ظهر گذرتان به اداره ای برای انجام کاری افتاده باشد حتما خواهید دید که درها به رویتان بسته و همه ی کارمندان برای انجام فریضه ی نماز به نماز خانه رفته اند و شما حداقل نیم ساعتی در انتظار به سر خواهید برد.( نیم ساعت که به جایی بر نمی خورد ؟ جزء عمر هم به حساب نمی آید ) خب فکر کنم رسالتم را بر شما تمام کردم و حالا من وشما خوب معنی دولت مسجدی را می فهمیم !!!!
دولت مسجدی یعنی : مجریان عدالت !، رسیدگی به مسائل بغرنج زندگی و معیشتی مردم ! ، ساختن مدرسه و مسجد و بیمارستان و پالایشگاه در کشورهای همجوار و همسایه ی دور و نزدیک ( چراغی که به مسجد رواست به خانه حرام است !!!!!!) ، جاده سازی و گاز رسانی و آب رسانی به دیگر کشورها !؛ رفع گرسنگی و فقر و فحشا و اعتیاد در بین خرد و کلان !، مبارزه با باندهای قاچاق انواع کالا ! ( زدن سرشاخه ها ، نه تنه ی قطور آفت زده ) ، جهانی کردن اسلام با هر سبک و سیاقی ! برطرف کردن فسادهای اداری و  رسیدگی به مسائل بهداشتی و آموزشی نقاط دور افتاده ی کشور و برقراری امنیت اجتماعی و ....
خدا کند با مسجدی شدن دولت ، این مسائل پیش پا افتاده هم حل شود و درد و رنج و غم و اندوه از این کشور رخت ببندد و برود .
آمین


نوشته شده در  سه شنبه 86/5/30ساعت  4:48 عصر  توسط بهار 
  نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
بهار هفت ساله شد!
حسین پناهی
[عناوین آرشیوشده]
 
  • کلمات کلیدی :