• وبلاگ : كلك بهار
  • يادداشت : چرا ؟ ؟ ؟
  • نظرات : 8 خصوصي ، 12 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + خانم ناظم 

    سلام بهارم:

    خوبي ؟؟ دو پست رو با هم خوندم و حسابي كسب فيض كردم. پست قبلت چقدر جالب بود ولي نميدونم راهكار چيه واقعا؟؟

    موفق باشي خانمي.يا حق.التماس دعا.

    سلام

    به چشم در اولين بروز رساني به اطلاع مي رسانم پست جالبي گذاشته ايد مثل هميشه. پاينده باشيد

    سلام

    از اون مطالبي نوشتيد كه جاي بحث داره .
    بروزم .
    اگه امكان داره يه سر كوچيك به ما بزنيد.
    نظر يادتون نره .
    شاد باشيد .

    با سلام فراوان!

    مطلب تکميلي

    1- اين مسئله به هيچ وجه مطلوب نيست. متاسفانه يک اضطرار است. که البته در اجراي آن شرايط و لوازم بسياري وجود دارد و من هيچگاه حمايت بي قيد و شرط از آن نمي کنم. خود شرع هم مختصات و چارچوب دقيقي براي آن تعريف کرده. يکي از آن عرفي بودن مسئله است. شايد در جايي مثل ... اين قضيه چندان ناپسند نباشد ولي در جايي مثل تهران باشد. در مجموع، "قائل بودن به اصل آن" اصلي ترين موضوع است و باقي شرايط فرع آن. بحث من تنها در حوزه "ماهيت" آن است نه فرعيات آن. مثل رضايت همسر اول، رعايت عدالت يا موضوعاتي از اين دست، يا نيت واقعي يک مرد مشخص و قتي مبادرت به چنين گناهي! مي کند.

    2- متاسفانه خانمهاي ايراني در بخشي از مقوله ازدواج به شدت "سنتي" اند و در بخشي از آن بسيار "مدرن".

    مثلا دوست دارند بر طبق سنت اسلامي، دادن مهريه و نفقه و در کل "نان در آوردن" بر عهده مرد باشد. شما نگاه کنيد، اغلب خانواده هايي که به شماره "تاريخ تولد دخترشان" سکه براي مهريه طلب مي کنند، اينها يا به طبقه مرفه تر جامعه تعلق دارند يا بعضا خود را مدرن تر و امروزي تر مي دانند!!

    از طرف ديگر "نامين مخارج خانواده" مشکلي است که بخشي از زنان شاغل با شوهرانشان دارند. آنها حقوق خود را از بانک مي گيرند و در راه برگشت به خانه، اگر خريدي براي خانه بکنند به حساب شوهر مي نويسند!!! (انکار هم نمي کنم که بسياري از خانمها چنين نيستند).

    يا دقت کنيد در ابتداي ازدواج همه از مرد انتظار دارند تا مقدمات اصلي زندگي جديد را شکل بدهد. چون در اين هنگام همه مي گويند او "مرد" است و بايد تقبل کند.مي گويند از نظر اسلام اين طوري است يا آنطوري!!

    در سوي ديگر موضوع وقتي نوبت به "رفتار مرد بر حسب قواعد و حقوق اسلامي اش" مي رسد همه مدرن مي شوند و "برخي از حقوق مردان را مخل قواعد زندگي در قرن 21 مي شمارند. (مثل لزوم اجازه گرفتن زن از شوهرش براي خروج از منزل، امکان چند همسري براي مرد(به شرطها و شروطها)، ...).

    من نمي دانم اين چه نگاهي به زندگي است. مگر قرار نيست "زن و مرد" با هم يک زندگي را شکل بدهند. به همان اندازه که مرد از "رابطه زناشوئي" و "تشکيل خانواده" بهره مي گيرد به همان اندازه هم زن منتفع است. بايد هر دو طرف در ايجاد و ادامه زندگي "مشارکت" کنند به يک اندازه.

    - از کجا مي گوئيد که "دنيا هوشمند است". لابد از دنيايي که ديگر هيچ مرزي در اخلاق و انسانيت برايش نمانده! دنيايي که شواهد و قراينش مشمئز کننده است. به نظرم اگر قرار باشد همه چيز را برعهده "عقلانيت" و "شعور" آدمهاي عصر جديد بگذاريم چيزي مي شود مثل اين(با عرض پوزش- رژه همجنسگرايان لندن!!):

    http://www.mibibi.com/2007/06/30/post-409

    سلام

    جالب بود

    بازم مثل هميشه زيبا نوشتيد

    موفق باشيد

    يا علي

    التماس 2a

    لطفا راه حل ارائه دهيد و مسئله را احساسي نكنيد: راه حل شما براي حق زناشويي تعداد زيادي از زناني كه شوهرانشان در تصادفات،‏ جنگها و ... مي ميرند يا دختراني كه به دليل ازديادشان فرصت ازدواج پيدا نمي كنند چيست؟ بگوئيم عفاف پيشه كنند مشكلشان حل مي شود؟ يا آنها را به خودفروشي واداريم؟!

    در ضمن اگر من در مسئله اي محق باشم با همسرم هم شوخي ندارم. چه بسا او هم در بسياري از موارد حاضر نيست از حقوقش كوتاه بيايد و من از اين بابت دلگير نمي شوم.

    سلام

    زيبا و تامل برانگيز بود .

    در پناه حق

    سلام

    ممنون كه جزء 23 را مي خوني. حتما خدا تو را خيلي دوست داره كه چنين توفيقي بهت داده.

    از اينكه اين ختم قرآن باعث شد با تو آشنا شوم خوشحالم. اميدوارم دوستان خوبي براي هم شويم.

    موفق باشي.

    سلام بهار جان

    ممنون از سر زدنت.وب قشنگي داري بهت تبريك ميگم.

    موفق باشي.باي

    سلام خواهرم

    چقدر زيبا بود. خدا كند كه ما هم بهاري شويم چون شما.

    موفق باشيد

    انشالله كه تو اينچنين نباشي. بهاري باشي ، آب و درخت و آسمان از تو نو به نو شوند